Konec léta se kryje nejen se začátkem velkých evropských fotbalových šampionátů, ale také s vydáním hlavních fotbalových simulačních videoher. Výzva trvá již deset let Pes vs FIFA Podzim hráčů je v plamenech: která ze dvou videoher je nejlepší? Která nabízí simulaci nejblíže hraní fotbalu? Která z těchto dvou videoher reprodukuje obličeje hráčů s větší pečlivostí a detaily? Odpovědi jsou ve většině případů subjektivní, ale to je nepopiratelné v posledních letech FIFA dosáhla velmi vysoké úrovně a byl nařízen kritiky nejlepší fotbalová simulační videohra. Fifě „pomohlo“ i období pošpinění, které zažil Pro Evolution Soccer: s přechodem na „next gen“ konzole Konami na nějakou dobu ztratilo správný směr a nechalo pole otevřené videohrám Electronic Arts. Trvalo několik let, než se věci daly do pořádku, ale nakonec se japonský softwarový dům vrátil, aby mohl mluvit do světa fotbalových simulací. Ke změně tempa došlo loni se zavedením systému Dopad prvního dotyku což enormně zlepšilo interakci mezi tělem hráčů a míčem a ukázalo pohyby a akce velmi podobné těm ve fotbale.
PES 2019 začíná na pevných základech loňské videohry a zlepšuje všechny kritické problémy, které se objevily díky zpětné vazbě uživatelů. Konami zaměřilo vývoj na zlepšení Systém First Touch Impact, zejména v těch nejchaotičtějších herních akcích: odskoky se nedějí náhodně, ale sledují vývoj akce a dodávají extra nádech reality, který Fifa nikdy neměla. Konami také zapracovalo na pohybech brankářů, kterým bylo v minulých vydáních vyčítáno, že nejsou perfektní a příliš často chybují. Po zhruba dvaceti hodinách hraní můžeme říci, že in PES 2019 brankáři se stali skutečnými okenicemi: chyby se mohou stát vždy, ale mezi tyčemi je těžké je překonat. Dokonce i umělá inteligence, která pohání volby rozhodčích, další slabá stránka hry v minulých letech, byla vylepšena, i když v některých situacích se stále zdají být velmi omezující. Z grafického hlediska není co vytknout: i v těch nejkomplikovanějších obdobích Pro Evolution Soccer ukazoval reprodukci tváří hráčů, která byla velmi věrná skutečnosti. v Pro Evolution Soccer 2019 i hráči méně slavných týmů jsou reprodukováni s velkou pečlivostí, i když nejsou dokonalí.
PES 2019 umožňuje sérii udělat další krok vpřed a být nepohodlným zákazníkem pro Fifu 19, která bude uvedena na pulty až na konci září. Hra byla vylepšena a zábavnější: budovat akce zdola je skutečným potěšením a řešení jednotlivců se vždy střetávají s nepřátelskou obranou. Dribling je důležitý, ale nedovolí vám vyhrát hru: potřebujete pohyb míče a správný pohyb vašich hráčů. Taktika a herní strategie hrají v Pro Evolution Soccer 2019 stále důležitější roli. Ale o negativní poznámky není nouze: ve srovnání s loňským rokem PES 2019 ztratil exkluzivní práva na akce UEFA, a to Liga mistrů a Evropská liga, které obě přešly do soutěže. Tvrdá rána pro sérii, která měla vždy chronický problém s oficiálními licencemi, skutečnou silnou stránkou FIFA. Konami se pokusilo napravit tím, že zakoupilo práva na všechny menší ligy, které nejsou přítomné ve FIFA, a získalo exkluzivitu na Mezinárodní pohár mistrů, letní soutěž, která proti sobě staví všechny hlavní evropské kluby. Sopák, který ale nedokáže nahradit nedostatek důležitých soutěží a týmů (jako obvykle chybí téměř všechny týmy Premier League, zatímco Juventus na italském šampionátu nechybí). Tady je naše recenze Pro Evolution Soccer 2019.
Hrát fotbal
Dobrá práce, kterou Konami v loňském roce odvedla, umožnila vývojářům zaměřit se na jednotlivé aspekty uváděné hráči a které nedovolily, aby byl Pro Evolution Soccer na stejné úrovni jako Fifa. The Systém First Touch Impact představený v PES 2018 a který výrazně zlepšil kontrolu míče byl dále vylepšen. Herní střety, doskoky, pohyby hráčů a všechny aspekty, které jsou součástí hry, dosáhly velmi vysoké úrovně a umožnily PES 2019 udělat krok dále. Cílem Konami je, aby se Pro Evolution Soccer stále více podobal skutečnému fotbalu a v této edici se k tomu velmi přiblížil. V zápasech je pro konečný výsledek stále méně důležitá hra jednotlivců: k vítězství v zápase je třeba zvolit nejlepší taktiku a rozvíjet kolektivní akce, do kterých se zapojí všichni hráči. Pohyb bez míče, průchozí přihrávky, dokonalá kontrola míče, to vše jsou faktory, které nabyly na významu. Tím nemyslíme, že i driblování nejsou důležité, ale musí být součástí vývoje akce, která je sborová: vybočení nebo změna tempa provedená v ideální chvíli vám umožní vytvořit početní převahu a vytvořit nebezpečnou akci. Herní puristé najdou v Hraní PES 2019 jejich nejlepší přítel na dalších dvanáct měsíců.
Sbohem přehlédnutí rozhodčích a selhání brankářů
Jedna z hlavních kritik Pro Evolution Soccer vždy byly o dovednostech brankářů a rozhodčích. Ti první jsou obviňováni z toho, že jsou velmi podobní Kariusovi, zatímco ti druzí jsou příliš přísní a foukají na píšťalku i při sebemenším kontaktu. Vylepšení provedená na Systém First Touch Impact dovolili Konami vyrovnat brankářské kachny: v PES 2019 jsou mnohem bezpečnější mezi sloupky, i když stále vykazují určité mezery ve vysokých výstupech. Úsudek rozhodčích se však zmírnil a hra se stala plynulejší.
Konami také pracovalo naumělá inteligence: hráči konečně provádějí pohyby bez míče, které jim umožňují dezorientovat obranu soupeře a najít volného muže v pokutovém území. Úroveň obtížnosti her hraných proti „počítači“ je však třeba zlepšit: vyhrát je stále příliš snadné a teprve na poslední úrovni obtížnosti začínáme vidět rozumné kroky ze strany CPU.
Oficiální licence PES 2019
Doposud jsme chválili práci, kterou Konami odvedlo pro zlepšení každého jednotlivého aspektu PES 2019, ale je také nutné mluvit o kritických problémech, které hra ukazuje. Každý rok, když mluvíme o slabých stránkách Pro Evolution Soccer, zaměřujeme se na oficiální licence. Hráči to nyní velmi dobře vědí: Konami nemá prostředky k tomu, aby bojovalo za stejných podmínek jako FIFA, která si z oficiálních licencí udělala svou ochrannou známku. Oproti loňskému roku se však situace dále zhoršila: PES 2019 ztratil exkluzivitu na Ligu mistrů a Evropskou ligu, soutěže předávané na Fifu 19. Konami se pokusilo zasáhnout tím, že „zapojilo“ International Championship Cup, letní akci, která sdružuje všechny nejvýznamnější evropské kluby. Ve srovnání s tím, co nabízí Fifa, je to ale velmi málo. Dále v PES 2019 mnoho týmů Premier League nemá svůj oficiální název a v Serii A se totéž děje s Juventusem (ačkoli je možné importovat aktualizované týmy a názvy týmů prostřednictvím souboru herních možností). Konami se však podařilo podepsat dohody s jednotlivými týmy o vyšperkování videohry a zvětšení dostupných stadionů. Liverpool a Inter se připojily k Barceloně, symbolickému týmu PES již několik let.
PES 2019: herní režimy
Kromě hratelnosti a oficiálních licencí jsou dalším základním aspektem fotbalové hry režimy. Fotbalové videohry jsou navrženy tak, aby je bylo možné hrát sólo v zápasech proti umělé inteligenci nebo online proti hráčům z celého světa. The Herní režimy PES 2019 jedná se o ty samé, které byly také přítomny v předchozím vydání: Konami provedlo pouze malé změny, které však neovlivňují obecnou strukturu videohry.
Hráči si najdou místo, kde je přivítají liga mistrů, Pro Evolution Soccer nejoblíbenější herní režim. Oproti minulosti došlo k velmi málo změnám: byla přidána pouze úroveň obtížnost Výzva což komplikuje ekonomické řízení vašeho klubu. Kromě Master League se také vrací Stát se legendou: budeme schopni vytvořit fotbalistu s našimi vlastnostmi a udělat z něj nejlepšího na světě.
PES 2019: online herní režimy
Online hraní je v posledních letech stále důležitější. v Pro Evolution Soccer 2019 najdeme různé herní režimy: Výzvy, divize, Co-Op, Quick Match, Lobby a Lobby a myClub. Nejdůležitější je určitě poslední, odpověď Konami na Fifa Ultimate Team, nejslavnější herní režim Fifa. V PES 2019 myClub byla ještě zábavnější díky přidání nových funkcí, které vám umožní lépe řídit práci agentů. Abychom se ale dostali na úroveň FIFA Ultimate Team, je potřeba ještě hodně práce.
Také velmi vtipné režim 3vs3 k dispozici online i offline. V těchto prvních dnech hry servery nevykazovaly žádné problémy se zpožděním a matchmaking je téměř okamžitý.
Zvuková a grafická sekce
Fox Engine je nyní zabezpečení a grafická úroveň dosažená Pro Evolution Soccer v posledních letech to dokazuje. Ale Konami chtělo udělat další krok vpřed PES 2019 vyvinula také nový systém, který řídí světla a stíny. The Enlightento je jméno dané systému, vytváří bohy nové světelné efekty které zlepšují detaily stébel trávy a nastavení kolem zápasu (fanoušci, stadiony). PES 2019 je první kapitolou série věnovanou pouze „next gen“ konzolím a to umožnilo Konami zaměřit se více na další technické aspekty, jako je HDR a 4K.
Tam komentářem je opět svěřeno duu Fabio Caressa a Luca Marchegiani přes stížnosti hráčů Konami v tomto ohledu neudělalo žádný pokrok: komentáře se v mnoha případech opakují a úvod do her nevýrazný.
Závěry PES 2019
Konami se uvedením na trh snažilo být napřed PES 2019 na konci srpna, o měsíc dříve než Fifa 19. Japonský softwarový dům se nebál odhalit své karty a byl si jistý dobře odvedenou prací. Pokrok dosažený videohrami v posledních letech je tu pro všechny vidět: hratelnost byla zcela revoluční díky First Touch Impact a akce byly díky vylepšení umělé inteligence více sborové. PES 2019 je to titul, který zvedá laťku fotbalové simulace a který nutí Fifa 19 a Electronic Arts tvrdě pracovat, aby zůstali nejlepšími na zeleném obdélníku.
Recenze PES 2019
- Multiplayer.it. Pečlivá práce, odvedená do nejmenších detailů. S PES 2019Konami zasáhlo do aspektů předchozí kapitoly, které nejméně přesvědčily hráče, a vyslechlo jejich rady, aby je vylepšili. Kontrola míče a pohyby hráčů jsou potěchou pro oči a konečně i rozhodčí a brankáři jsou dochvilní ve svých zákrocích. Hratelnost mohla jen těžit ze všech těchto změn, až do té míry, že dýchala skutečnou podstatu hry. Chyby ale nejsou nouze: těch pár oficiálních licencí (letos také osiřelo Ligou mistrů a Evropskou ligou), menu, která by mohla vyžadovat nějakou aktualizaci a komentář, který se nyní zdá být z minulého století. Ze všech těchto důvodů Rosario Salatiello z Multiplayer.it odměnil PES 2019 s hodnocením 8,7
- Everyeye.it. Nikdy neměň vítězný tým. Těmito slovy končí Gabriele Laurino Recenze PES 2019 pro web Everyeye.it. Konami pracovalo v návaznosti na loňskou verzi a vylepšilo technické aspekty, které měly méně nadšené hráče. Pad v ruce, realističnost hry se enormně zvýšila a je to opravdu jako na hřišti. Grafická kvalita PES 2019 díky symbióze Fox Engine a nového systému Enlighten, který ovládá světelné efekty, dosahuje dosud nedosažených výšek. Gabriele Laurino přiděluje PES 2019 hodnocení 8,5
- IGN. S PES 2019 Konami dosáhlo velmi vysoké úrovně hratelnosti a v mnoha ohledech dokonce předčí Fifa. Japonský softwarový dům hodně investoval do vylepšení hratelnosti a podařilo se mu vyvinout videohru, která je velmi podobná fotbalu. Stále existují některé nedostatky, které je třeba odstranit, a některé aspekty, které lze zlepšit, ale PES 2019 je to skutečná hra. Raffarle Rusconi ve své vlastní Recenze PES 2019 pro IGN zaměřuje pozornost také na fyzický model hry, který díky First Touch Impact dosáhl a překonal to, co Fifa doposud nabízela. Konečné hodnocení 8.7
- Gamespot. Ocenili to i mezinárodní kritici PES 2019 s medovými slovy. Richard Wackeling z Gamespot.com dokonce hru nazval „Superb“. Práce Konami na fyzice míče, na pohybech hráčů a na jejich fyzické zdatnosti umožnila PES 2019 povznést se na úroveň a dosáhnout úrovní Fifa. Výborný je také přídavek faktoru únavy, který dělá zápasy dynamičtějšími (unaveným hráčům častěji chybí přihrávky nebo se zraní). Chyby jsou ty klasické, které hru provázejí léta: chybějící oficiální licence a zdlouhavý komentář (v angličtině). Konečné skóre 9.
21. září 2018
Od společnosti Cultur-e