Zpeněžujte své Blogy a Gadgety: Tipy pro Experty na SEO, Sociální Sítě a Affiliate Marketing

Staňte se rockovou hvězdou ve virtuální realitě Rock Band VR

Staňte se rockovou hvězdou ve virtuální realitě Rock Band VR

Kolik z vás jako dětí s koštětem v ruce snilo o hraní před extatickým a ječícím davem, doslova v nadšení pro náš právě skončený výklad? To vše by se mohlo stát realitou během několika měsíců. Alespoň ve virtuálních světech vytvořených Oculus Rift, VR headset, který nyní vlastní Facebook. Harmonix, americký softwarový dům, který se proslavil tituly jako Dance Dance Dance a Guitar Hero, pracuje na verzi své nejúspěšnější videohry pro virtuální realitu: Rockové kapely.

Složitější výzva, než si kdo dokáže představit. Rock Band je totiž celosvětově renomovaná a zavedená značka a vývojář si nemůže dovolit žádné přešlapy, než přijde na trh s definitivní verzí titulu. Na rozdíl od toho, co se stalo v minulosti, ve skutečnosti se Harmonix neocitne s jednou a jednou platformou hratelnost vyzkoušeno a osvědčeno, na které se můžete spolehnout. Pro tuto příležitost museli američtí vývojáři začít prakticky od základů a předělat videohru prakticky od nuly.

Ve skutečnosti, i když se základní myšlenka zdá jednoduchá – dát uživateli možnost založit si vlastní hudební kapelu a hrát před stovkami lidí/avatarů – její realizace je poměrně složitá. Aspirující hudebníci se však nesmí vzdát: Harmonix by mohli brzy ukojit jejich žízeň po slávě a úspěchu (samozřejmě virtuálním).

Číst:  Proč je přechod na virtuální kreditní kartu dobrý nápad?

Rock Band VR, verze 1 a 2

Během několika měsíců Harmonix zjistil, že pracuje na několika verzích své hry pro virtuální realitu. Hratelnost a rozhraní Rock Band, na které jsme zvyklí, se ve skutečnosti ukázalo jako špatně vhodné pro formát videoher VR, prohlížeč virtuální reality a jeho periferie a příslušenství. To dokazují první dvě „beta“ verze, které vývojáři Harmonix rychle odložili stranou.

Jedním z nejzajímavějších a nejzajímavějších aspektů hraní ve virtuální realitě je, jak již bylo zmíněno, to, že se ocitnete před stovkami lidí, kteří nás povzbuzují a tančí v rytmu našich not. Je však škoda, že ve snaze „nasměrovat“ naši hudební kapelu je virtuálnímu prostředí, které nás obklopuje, přikládán velmi malý význam. Nebo se tak alespoň stalo v první verzi hry, jejíž grafika se velmi podobala té „klasické“ Rock Band, přičemž většinu obrazovky zabíralo pět kytarových strun. Hráči, soustředění na noty, odváděli pozornost od pódia, od ostatních členů kapely, od publika a mysleli v podstatě jen na hraní.

Ve druhé verzi se vývojáři rozhodli zjednodušit hru, snížili počet provazů z 5 na 3, přesunuli je do odlehlejší pozice a snažili se, aby představení byla interaktivnější. I v tomto případě však vše skončí úplným průšvihem. V tomto bodě přichází osvícení: proč se zaměřovat na dokonalou reprodukci, když místo toho můžete dát prostor a uznání fantazii a intuici uživatele.

Rock Band VR, volný prostor pro improvizaci

Ve své třetí verzi, která by se měla brzy stát definitivní, Rock Band neposkytuje partituru, kterou by bylo možné dokonale reprodukovat. The hráč má „širokou svobodu“ a může se pokusit upravit melodii a aranžmá podle svého osobního vkusu. Konečný cíl je vždy stejný: zahřát publikum, dokud nebude tančit, křičet a hlasitě je povzbuzovat. Cesta, kterou je třeba následovat, se však liší od té, kterou obvykle sledují hudební videohry Harmonix: ve středu už není představení jako cíl sám o sobě, ale touha uživatele vytvořit si pódium podle svého spolu se svou hudební skupinou. .

Číst:  Jak vytvořit účet na Facebooku

Ještě je potřeba dořešit pár detailů

Jak podotýká jen málokdo, kdo měl možnost otestovat semifinálovou verzi Rock Band VR, zbývá doladit ještě více než pár detailů. Pokud v předchozích verzích byly plastové reprodukce hudebních nástrojů více než dostatečné, aby poskytly ten správný pocit – a zpětnou vazbu – ovladače a periferie pro diváky VR ještě nedosáhly takové úrovně dokonalosti. Minimálně nejsou tak dobří v simulaci herního zážitku z titulu Harmonix.

Zjednodušeně řečeno, když zkoušíte improvizovat s kytarou v rukou a VR prohlížečem na hlavě, nemáte nejmenší tušení, kde skončí vaše prsty. Neúspěch, chceme-li tak říci, který by měl být vyřešen díky ovladačům dotek rozvíjející se. Díky tomuto novému zařízení by uživatelé – virtuální hudebníci – měli mít lepší zpětnou vazbu a snáze tak odhadnout posloupnost not a akordů ke složení jejich melodie.

K tomu se přidávají potíže s reprodukcí ostatních pohybů těla, nohou a chodidel Předně. I v tomto případě se snažíme krýt díky speciálním pedálům, ale z hlediska hratelnosti se toto řešení nejeví jako nejlepší. Harmonix zkrátka musí ještě trochu zapracovat a doladit některé detaily, ale cesta se zdá být vysledována: sen založit kapelu a stát se rockovou hvězdou je za rohem. I když se přesně neví, kolik strun má kytara.

Od společnosti Cultur-e